Cancer

Hoi allemaal! Vandaag heb ik besloten het niet over beauty of fashion te hebben, maar over kanker. Kanker is een ding in onze familie, er zijn veel mensen aan gestorven en hebben het gehad, daarom kan ik er ook heel slecht tegen als iemand in mijn omgeving scheld met kanker.

Mijn oom en tante van mijn moeders kant wonen tegenover ons, en mijn tante heeft een paar maanden terug ontdekt dat haar kanker terug is gekomen, dit maal in haar longen. Haar kanker is kleincellig, dat wil eigenlijk zeggen dat de cellen zó klein zijn dat ze moeilijk te bestrijden zijn. Mijn tante, lust ook wel een sigaretje of 15 op een dag. Continu belt ze ons om te vragen of ik een pakje sigaretten of sjek voor haar mee wil nemen. En ik weet eigenlijk niet zo goed of ik dat wel moet doen. Ik weet dat mijn tante een vrouw op leeftijd is, en ze niet meer van deze ziekte afkomt, maar moet ik haar met haar sigaretten een korter leven geven? en wie ben ik eigenlijk om te zeggen dat ze niet meer mag roken?

Hoe zouden jullie omgaan met deze situatie?
xxx-jes-bromello

Leave a Reply

