Don’t forget to bring the cannoli

Goedemorgen allemaal! Op dit moment krijg ik vreemde blikken van mijn vriend, omdat ik aan het ontbijten ben met espresso en koekjes (yay sugar!). Maar waar ik vandaan kom is dat eigenlijk helemaal niet zo raar. In Nederland zijn koekjes meer een tussendoortje, maar in Italië kun je er mee ontbijten.

Ja, ik kom uit Italië, Sicilië om precies te zijn. Mijn vader is op zijn 17e naar Nederland vertrokken om een beter bestaan voor zichzelf te krijgen. Hij heeft altijd hard gewerkt en bleef geld opsturen naar mijn Nonna.  Vervolgens is mijn vader voor mijn moeder gevallen, blond haar en blauwe ogen doet het altijd goed bij de Italianen, en toen kwamen mijn zus en ik tevoorschijn!

304959_376345202435643_873923505_n

Doordat ik tweetalig ben opgevoed, spreek ik ook erg goed Italiaans, en daarna volgt gemakkelijk het dialect. Ik heb altijd een heerlijke vakantiebestemming gehad en heb me werkelijk waar nooit verveeld op vakantie. We hebben een redelijk grote familie in Sicilië wonen, dus we kunnen daar altijd terecht.

Het eten is ook een dingetje, als je bent opgevoed met elke dag pasta, is dat gewoon je ding. Ik hou van italiaans eten! ik heb er werkelijk geen problemen mee om elke dag een bordje pasta te eten, de ene keer met tomatensaus, de andere keer met tonijn.. alles is lekker! Het is ook erg onbeleefd om je eten niet op te eten, want volgens oma’s en tante’s ”moet je nog groeien”. Daardoor kom je altijd wat kilootjes aan op vakantie.
391387_376344425769054_933224740_n
Een van de Siciliaanse delicatessen waar ik écht gek op ben zijn Cannoli. Dit zijn koek-rolletjes gevuld met een crème van ricotta. Naast cannoli eet ik me ook scheel aan aranchini, je kunt dit vergelijken met een nasischijf, een grote bal gevuld met rijst en ragú (dikke bolognesesaus) en mozzarella.
304557_429590117111151_464504677_n
Als jullie ooit op vakantie willen gaan naar Sicilië, wen dan alvast aan het feit dat je daar niet kunt diëten. Het eten is té lekker en men vindt het asociaal als je je bord niet leeg eet. Verder zijn Siciliaanse mensen gezellig, warm en gastvrij. Je bent altijd welkom voor een kopje espresso of een bord pasta.

Ik hoop dat jullie het interessant vonden om een beetje meer over mij en mijn roots te weten te komen!

W La Sicilia!
xxx-jes-bromello

Leave a Reply

